Sådan åbner du bommen, hvis du har bådplads på bro 2, 3, 4, 5 og 6

Bommen styres elektronisk pr. telefon. Du åbner bommen ved at ringe på tlf. 51 87 12 73. Bommen lukker automatisk efter dig.

Hvis du ikke kan åbne bommen, skyldes det, at vi ikke har dit korrekte mobiltelefonnummer registreret. I så fald skal du sende en mail til havnekontoret på nordhavnen@helsingor.dk med det rigtige telefonnummer, så vi kan få det registreret. Du kan også få et ekstra telefonnummer med på listen, hvis du har to telefoner. Havnekontoret kan åbne bommen for dig, indtil bomsystemet ’kender’ dit rigtige nummer.

 

Havnekontoret kan åbne bommen for andre med ærinde på Nordre Mole

Hvis du ikke har bådplads på bro 2, 3, 4, 5 og 6, men af en eller anden grund har et ærinde på Nordre Mole, der kræver at du kan få bilen med derud, så kan du ringe til havnekontoret på tlf. 49 28 10 80. Så kan havnekontoret åbne bommen for dig. Havnevagten kan naturligvis også åbne bommen.

 

Må man parkere ude på Nordre Mole om sommeren?

Ja, indtil videre må man gerne. Vi prøver nemlig af, om det er OK med parkering på Nordre Mole hele året. Hvis vi oplever, at der opstår mange farlige situationer mellem biler og bløde trafikanter, må vi gå tilbage til det gamle system, hvor der alene er åbent for parkering fra oktober til maj.

 

Kan man få bommen i hovedet?

Nej, ikke ved normalt brug, for bommen kan ikke lukke, hvis der er biler, ting eller personer under den. Men hvis der er gående eller cyklister bag dig, når du åbner bommen, så kan du evt. for en sikkerheds skyld lige holde et øjeblik på den anden side af bommen, indtil den lukker sig igen. Så risikerer vi nemlig ikke, at cyklister og gående forsøger at ’snige’ sig med under bommen, mens den er allerede på vej ned.